Otthonfelújítási Program
Gyakran ismételt kérdések

A projekt megvalósításához a Kölcsönigénylő szerződést köthet a Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Listán és Tanácsadói Regisztrációs Listán szereplő kivitelezőkkel és tanácsadókkal, vagy más, a regisztrációs listán nem szereplő kivitelezőkkel és tanácsadókkal, tehát regisztráció nélkül is végezhetőek a Felhívás szerinti tevékenységek.

Az Otthonfelújítási Program Kivitelezői (szállítói) /Tanácsadói Regisztrációs listára történő regisztráció az ÉMI Nonprofit Kft. által üzemeltetett ofp.emi.hu oldalról elérhető regisztrációs adatlap és nyilatkozat kitöltésével kezdeményezhető.

Pozitív elbírálás esetén a vállalkozás haladéktalanul felkerül a Regisztrációs Listára, ahonnan a lakossági ügyfelek által kiválaszthatóvá válik.

Az a kivitelező (szállító), amely szerepel az ÉMI Nonprofit Kft. Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Listáján, jogosult az Otthonfelújítási Program finanszírozási összegének 50 %-át meghaladó szállítói előleg igénybevételére, továbbá a regisztráció megtételével a programban részt vevők a földrajzi adottságok és a regisztrált vállalkozás tevékenységeinek figyelembevételével választhatnak a közzétételi listáról.

Csak abban az esetben, ha integrátori szerepvállalású vállalkozásként regisztrál. Szakági kivitelezőként és generálkivitelezőként nem szükséges. Integrátor szerepkör esetében feltétel, hogy az energetikai tanúsítás tevékenység elvégzésére a vállalkozásnak bármilyen jogviszony keretében szükséges rendelkeznie 1 fő TÉ jogosultságú szakemberrel.

Az integrátori szerepvállalású vállalkozás esetén a vállalt kivitelezések, kiviteli szerződések darabszámához meghatározott létszámú TÉ (energetikai tanúsító) jogosultságú szakember meglétéről szükséges nyilatkozni. (lásd.: Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.2. pont).

A „bármely jogviszony formájában” történő foglakoztatás alatt értendő a munkaszerződéssel, a megbízási szerződéssel, valamint az alvállalkozói szerződéssel történő foglalkoztatás.

Az elsődleges jogosultsági szempont a regisztrációhoz, hogy a regisztráló vállalkozás tevékenységi körei között szerepeljen az adott TEÁOR szám a regisztráció pillanatát megelőzően legalább 1 évvel korábban. Amennyiben ez nem teljesül, akkor arra a tevékenységre nem tud regisztrálni.

Ha a vállalkozás rendelkezik a tevékenységi körei között az adott TEÁOR számú tevékenységgel, akkor jogosult a tevékenység elvégzésére és az elvégzett tevékenységről számlát kiállítani.

Tehát a jogosultság alvállalkozó bevonásával nem teljesíthető.

Tehát a jogosultság alvállalkozó bevonásával nem teljesíthető.

Igen, van lehetőség alvállalkozó bevonására a kivitelezői feladatok elvégzéséhez; azonban a regisztráló vállalkozásnak ebben az esetben is meg kell felelnie a Jogosultsági feltételek 2.1 fejezet f) pontjában található TEÁOR előírásoknak.

A két regisztrációs felület egymástól függetlenül érhető el az ofp.emi.hu oldalon keresztül. Amennyiben a vállalkozás mindkét felhívásban foglalt jogosultsági feltételeket teljesíteni tudja, úgy jogosult kivitelezői és tanácsadói regisztráció benyújtására is, és a regisztráció jóváhagyását követően mindkét Regisztrációs listára felkerülhet.

A kivitelezői regisztrációs adatlapnak része a referenciák bemutatása, ahol a vállalt tevékenység(ek)hez kapcsolódó korábbi referencia adatainak megadásával igazolja a vállalkozás a tapasztalatát, amit az ÉMI NKft ellenőrizhet. A referencia adatainak megadásán túl lehetéséges, de nem kötelező fotó és/vagy referenciaigazolás csatolása is. A regisztráló vállalkozónak külön dokumentációt nem kötelező összeállítania erre a célra.

A kizárólag energetikai tanúsításokat végző vállalkozások számára nem készült regisztrációs felület, így regisztrációra ebben az esetben nincs lehetőség.

Igen, amennyiben a vállalkozása regisztrál az ofp.emi.hu felületen kivitelezőként. (Tehát a két regisztráció egymástól független.)

Generálkivitelezőként regisztrálni csak akkor lehetséges, ha a beruházás valamennyi szakági feladatához szükséges jogosultsági feltételt teljesíteni tudja a vállalkozás.

A végleges Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Felhívás elérhető közvetlenül az ofp.emi.hu oldalon a „Tájékoztatók, segédletek” menüpontból. A felhívás tartalmazza a kivitelezőként történő regisztráció jogosultsági és egyéb feltételeit, valamint a regisztráció során csatolandó dokumentumok körét.

Amennyiben a Regisztrációs Felhívás megismerése után további kérdése merül fel a Kivitelezői (szállítói) regisztrációval kapcsolatban, kérjük a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címen keressen bennünket bizalommal.

Kérjük, hogy a hibás e-mail címmel beregisztrált vállalkozás pontos nevének és adószámának megjelölésével szíveskedjen írásban, a kivitelezoiregisztracio@emi.hu címen kérvényezni, hogy korábbi regisztrációját töröljük a rendszerből. A törlést követően lehetősége lesz új regisztrációt kezdeményezni az ofp.emi.hu oldalon a helyes adatokkal.

Az Otthonfelújítási Programban regisztrált kivitelezők számára készült Kivitelezői Szerződés minta elérhető az ofp.emi.hu oldalon a „Tájékoztatók, segédletek” menüpontban.

A megadott szerződés minták szükség esetén kiegészíthetők további pontokkal, azt azonban, hogy bizonyos részek törlésre kerüljenek a mintából, nem javasoljuk.

Amennyiben az Ön által benyújtott kivitelezői szerződés hiányos, vagy nem tartalmazza a hitelbírálathoz szükséges, és az Otthonfelújítási Program szempontjából releváns pontokat, adatokat, úgy a hitelkérelem elbírálása során az adott bankfiók hiánypótlást írhat ki a kivitelezői szerződés vonatkozásában.

Kizárólag abban az esetben van szükség meghatalmazottra és hozzá kapcsolódóan a meghatalmazás benyújtására, amennyiben a cég hivatalos képviselője helyett más jár el a Kivitelezői (szállítói) regisztrációs kérelem benyújtásának tekintetében.

Amennyiben a hivatalos képviselő jár el, úgy kérjük, válassza a „Nincs meghatalmazott, a vállalkozás hivatalos képviselője jár el a regisztráció során” lehetőséget.

A hiánypótlások teljesítése a hiánypótlásra felhívó levélben található linken keresztül nyíló felületen történik. Amennyiben a hiánypótlási levelünk e-mailben kéri a dokumentáció csatolását, úgy kérjük, hogy a megjelölt kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mailcímre küldjék meg a regisztráló vállalkozás nevének, adószámának és egyedi azonosítójának megjelölésével.

A regisztrációs felhívás 2.1) fejezet o) alpontja szerint:

„A regisztráló kivitelező rendelkezzen a vállalt szakágban legalább három, az elmúlt két évben teljesített referenciával. A referenciák megadása a kivitelező nyilatkozata alapján az adatlapon történik, a következő adatok feltüntetésével: megbízó neve, telefonos elérhetősége, e-mail címe, a megbízás értéke, időtartama és a műszaki tartalom.”

A Felhívás tehát nem tartalmaz további kikötést a referenciákra vonatkozóan, vagyis nemcsak korábbi otthonfelújításos referencia, hanem bármilyen egyéb, a fenti pontnak megfelelő referencia is elfogadható a választott beruházási elem kapcsán.

Felhívjuk továbbá a figyelmet, hogy az elmúlt két év a referenciák vonatkozásában az elmúlt két lezárt üzleti évet jelenti.

Azt, hogy Ön jogosult-e vállalkozását regisztrálni a Programban, elsősorban nem a kapcsolódó szakképesítések (kőműves szakember) megléte határozza meg, hanem az, hogy vállalkozása hatályos cégkivonatában (egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozói nyilvántartásában) a vállalkozás tevékenységi körei között megtalálható-e az RRF-REP-10-13-1-24 azonosító jelű Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.1 Jogosultsági feltételek i. – iiiv. alpontjainak táblázatai szerint az adott beruházási elem elvégzéséhez szükséges TEÁOR kód (1. oszlop), mely bejegyzésre került legalább egy naptári évvel ezen regisztrációt megelőzően, és a regisztráció pillanatában is szerepel a tevékenységek között. (Több megjelölt tevékenység esetén legalább 1 tevékenységre érvényesnek kell lennie a feltételnek.)

Fontos, hogy regisztrációját vállalkozása kapacitásainak és jogosultságainak megfelelően végezze el.

Ebben az esetben Ön valószínűleg nem a helyes kamarai azonosítót adta meg a regisztráció során. Ahogyan a regisztrációs felület ide vonatkozó pontjában („Kivitelezői nyilvántartási száma (KIVREG)”) a kitöltendő mező alatti segédletben is szerepel, kamarai nyilvántartási szám formátuma 00A00000 vagy 00B00000 (0=számjegy, tehát 2 számjegy, egy A vagy B betű és 5 számjegy).

A regisztrációs felületen ennél a pontnál „A regisztrációs adatlapon megadott KIVREG szám összevetése a Kamarai Nyilvántartó Rendszer nyilvántartással.” mondatban a belinkelt hivatkozásra (kék betűszín, aláhúzott rész) kattintva a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oldala, azon belül a Kamarai Nyilvántartó Rendszer felülete nyílik meg. Itt a „Kivitelező keresése” – „Adószám törzsszáma” pontban a regisztrálandó vállalkozás adószámának megadását követően, valamint a lap alján a „Hatókör” pontban az „aktív kivitelezők” kiválasztását követően a „Keresés” gombra kattintva a találatoknál megjelenik a vállalkozás (amennyiben a céget korábban már regisztrálták a kamaránál). Itt, a vállalkozás neve alatt az első sorban található az a 8 jegyű kamarai nyilvántartási szám, amelyet a regisztráció során meg kell adni.

Amennyiben Ön még nem rendelkezik ezzel a nyilvántartási számmal, kérjük, hogy az MKIK oldalán a következő tájékoztató felületen keresztül kapott információk alapján végezze el a kamarai regisztrációt: https://mkik.hu/altalanos-tajekoztato-2.

Meglévő regisztrációjához kapcsolódó adatainak módosítására bármikor lehetősége van adatmódosítási kérelem formájában.

Ezt egy cégszerűen aláírt hivatalos kérelemben (melyben szerepel a vállalkozás pontos neve, adószáma és a kivitelezői regisztráció során kapott egyedi azonosítója) tudja megtenni, melyben részletezni szükséges, hogy meglévő regisztrációja vonatkozásában mely adat(ok) módosítására van szükség.

Fontos, hogy tételesen és pontosan fejtse ki, nevesítse, a regisztráció mely pontjában mely adatot miről mire kéri módosítani.

Kérjük, hogy a módosítási igény megfogalmazásakor a Kivitelezői (szállítói) Regisztrációs Felhívásban foglaltaknak megfelelően, egyértelműen és pontosan fogalmazzon.

  • Amennyiben vállalandó tevékenységet érint a módosítás (pl. nem került felvételre a regisztráció során valamennyi vállalandó tevékenység TEÁOR száma), szíveskedjen az újonnan felvételre kerülő tevékenység(ek) pontos megnevezését (az „Otthonfelújítási Program” Kivitelezői (szállítói) regisztrációs felhívása szerinti pontos elnevezéssel) és TEÁOR kódját megadni a kérelemben, továbbá nyilatkozni szükséges, hogy az újonnan felvenni szándékozott tevékenység(ek) vonatkozásában a regisztrált vállalkozás megfelel-e a Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.1) Jogosultsági kritériumok pontjában előírt feltételeknek.
    Amennyiben a módosítás hatjegyű TEÁOR-t érint, úgy kérjük, vegye figyelembe, hogy a regisztráció során a regisztrációs felületen a vállalt hatjegyű TEÁOR kód kiválasztásakor a következőkről nyilatkozik: „Nyilatkozom, hogy vállalkozásom az alábbi tevékenységet ténylegesen végzi, a gyakorlatban is folytatja és vállalom, hogy ezt a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara rendszerében rögzítem.”
    Kérjük tehát, hogy amennyiben a módosítás hatjegyű TEÁOR kódot érint, úgy a módosítási igényben szíveskedjen a fentiekről nyilatkozatot megtenni, illetve amennyiben a vállalt altevékenység (hatjegyű TEÁOR kód) még nem szerepel a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai Nyilvántartó Rendszerében a regisztrált cég adatainál a „Tevékenységi körök” között, úgy szíveskedjen annak felvételéről haladéktalanul gondoskodni.
  • Amennyiben a módosítás a munkavégzés területi kiterjedésében, vállalt vármegyék és járások tekintetében szükséges, úgy az újonnan felvenni szándékozott vagy törlendő vármegyéket és a vármegyékhez tartozó, vállalt/törlendő járásokat is szíveskedjen tételesen feltüntetni a levélben.
  • Amennyiben telefonszámot, e-mail címet érint a módosítási igény, úgy kérjük, szíveskedjen pontosan megnevezni, hogy a regisztrációja mely pontjában kéri az adat módosítását, ugyanis telefonszám/e-mail cím megadására a regisztrációs felület több pontjában is lehetősége van (úgy, mint Regisztráló vállalkozás hivatalos képviselőjének adatai, Regisztráló vállalkozás kapcsolattartójának adatai, Nyilvános adatbázisban megjelenő adatok).
    Kérjük, módosítási kérelmében szíveskedjék egyértelműsíteni, hogy a telefonszám/e-mail cím módosítása a regisztrációs felület mely pontjában szükséges.
    A fentieknek megfelelően összeállított és cégszerűen aláírt módosítási igényt a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címre kell megküldeni.
    A fentieknek megfelelően összeállított kérelem alapján, az újonnan megadott adatok ellenőrzését követően a kért módosítás(oka)t a regisztrációs felületen átvezetjük, melyről e-mailben értesítjük a kapcsolattartót.

Amennyiben a hiánypótlás visszaküldését követően kiderül, hogy hibás/téves adatot adott meg a hiánypótlás során, úgy szíveskedjen ezt e-mailben jelezni Ügyfélszolgálatunk felé a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címen a regisztráció során kapott (öt betűből és öt számjegyből álló) regisztrációs azonosítójának megjelölésével. E-mailje alapján újabb hiánypótlási felhívást fog kapni, amelyben kéri a hibás/téves adat javítását.

Amennyiben Önnek rendelkezésére áll a NAV által kiadott „nullás” adóigazolás, úgy kérjük, adóigazolását a kivitelezoiregisztracio@emi.hu e-mail címre küldje meg.

Lehetősége van új jelszót igényelni a „Jelszóemlékeztető” pontban. Amikor jelszóemlékeztetőt kér a regisztrációs oldalon keresztül, a rendszer minden alkalommal egy új, egyedi (biztonságos) jelszót generál Önnek. A rendszer által generált jelszó módosítására nincs lehetőség, ez rendszerbiztonsági kérdés. Mindig a rendszer által utoljára generált jelszóval van lehetősége belépni a regisztrációs felületre.

Amennyiben így sem sikerül az elveszett jelszót pótolni, úgy a regisztrált vállalkozás pontos nevének, adószámának és a regisztráció során kapott egyedi azonosítószámának megjelölésével szíveskedjen írásban, egy cégszerű aláírással ellátott kérelemben a kivitelezoiregisztracio@emi.hu címen kérvényezni, hogy korábbi regisztrációját töröljük a rendszerből.

Amint a törlést elvégeztük, azt e-mailben jelezzük Önnek. Ezt követően lehetősége lesz új regisztrációt kezdeményezni az ofp.emi.hu oldalon.

A regisztráció során megadandó kamarai nyilvántartási számot (KIVREG számot) megtalálja a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oldalán.

Itt a „Kivitelező keresése” – „Adószám törzsszáma” pontban a regisztrálandó vállalkozás adószámának megadását, valamint a lap alján a „Hatókör” pontban az „aktív kivitelezők” kiválasztását követően a „Keresés” gombra kattintva a találatoknál megjelenik a vállalkozás. A vállalkozás neve alatt az első sorban található az a 8 jegyű kamarai nyilvántartási szám (melynek karakterformátuma: 00A00000 vagy 00B00000 /0=számjegy, tehát 2 számjegy, egy A vagy B betű és 5 számjegy/), amelyet a regisztráció során meg kell adni.

Amennyiben Ön nem rendelkezik ezzel az azonosítóval, kérjük, hogy az MKIK oldalán a következő tájékoztató felületen keresztül kapott információk alapján végezze el a kamarai regisztrációt: https://mkik.hu/altalanos-tajekoztato-2.

A Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.1 Jogosultsági feltételek fejezetének f) pontja szerint: „A vállalkozás tevékenységeinek végzésével kapcsolatban elvárás, hogy a hatályos cégkivonat alapján (egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozók nyilvántartása alapján) a vállalkozás tevékenységi körei közé az alábbi TEÁOR kód (1. oszlop) bejegyzésre került legalább egy naptári évvel ezen regisztrációt megelőzően és a regisztráció pillanatában is szerepel a tevékenységek között. (Több megjelölt tevékenység esetén legalább 1 tevékenységre érvényesnek kell lennie a feltételnek.)”

A fenti pont értelmében:

  • A vállalt tevékenységekhez kapcsolódó négyjegyű TEÁOR kódoknak a regisztrált vállalkozás hatályos cégkivonatában (egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozói nyilvántartásában) kell szerepelnie.
  • A négyjegyű TEÁOR kódok vonatkozásában követelmény, hogy a regisztrációt megelőzően legalább 1 naptári évvel már szerepelt adott TEÁOR számú tevékenység a cégkivonatban.

A hatjegyű TEÁOR kódok vonatkozásában a regisztrációs felület kapcsolódó pontjában a következőkről kell nyilatkoznia: „Nyilatkozom, hogy vállalkozásom az alábbi tevékenységet ténylegesen végzi, a gyakorlatban is folytatja és vállalom, hogy ezt a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara rendszerében rögzítem.”

Tehát amennyiben a vállalkozás a gyakorlatban is végzi a hatjegyű TEÁOR kóddal jelölt tevékenységet, úgy a regisztrációs felületen ebben a pontban „igen”-t kell jelölnie. Ennek alapján jogosult a kivitelezői regisztrációra és lehetősége van a hatjegyű TEÁOR kódot a regisztrációt követően haladéktalanul felvetetnie a tevékenységi körébe a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai Nyilvántartó Rendszerében (https://mkik.hu/altalanos-tajekoztato-2).

A fenti szabály az egyéni és a társas vállalkozó regisztrálókra egyaránt vonatkozik.

Elutasított regisztrációt követően – amennyiben az elutasítás indokául szolgáló ok megszűnt – lehetősége van új regisztrációt benyújtani az ofp.emi.hu oldalon.

A Kivitelezői Regisztrációs Felhívás 2.1 Jogosultsági feltételek fejezetének f) pontja alapján: „A vállalkozás tevékenységeinek végzésével kapcsolatban elvárás, hogy a hatályos cégkivonat alapján (egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozók nyilvántartása alapján) a vállalkozás tevékenységi körei közé az alábbi TEÁOR kód (1. oszlop) bejegyzésre került legalább egy naptári évvel ezen regisztrációt megelőzően és a regisztráció pillanatában is szerepel a tevékenységek között. (Több megjelölt tevékenység esetén legalább 1 tevékenységre érvényesnek kell lennie a feltételnek.)”

A fenti pont a regisztráló vállalkozásra vonatkozik, azaz a Felhívás 2.1 fejezet f) pontjában szereplő, TEÁOR kódokkal kapcsolatos jogosultsági feltételeket a regisztráló vállalkozás kizárólag saját jogon teljesítheti, alvállalkozó bevonása által nem. Emiatt generálkivitelezőként nem jogosult regisztrálni, csak szakági kivitelezőként.

A Kivitelezői (szállítói) vagy Tanácsadói Regisztrációs Listában szereplő regisztrációjának technikai törlését abban az esetben kérheti, amennyiben hibás e-mail címmel regisztrált (pl. elírás történt a regisztrációhoz használt e-mail címben) és már a regisztrációt visszaigazoló e-mail sem érkezik meg az Ön postafiókjába.

Ebben az esetben a törlést a hibás e-mail címmel beregisztrált vállalkozás pontos nevének és adószámának megjelölésével, kivitelezői (szállítói) regisztráció esetén a kivitelezoiregisztracio@emi.hu, tanácsadói regisztráció esetén a tanacsadoiregisztracio@emi.hu címen e-mailben szükséges kérelmezni. A törlést követően Önnek lehetősége lesz új regisztrációt kezdeményezni az ofp.emi.hu oldalon a helyes e-mail címmel.

A Kivitelezői (szállítói) vagy Tanácsadói Regisztrációs Listában szereplő regisztrációjának archiválását abban az esetben kérheti, amennyiben az Ön vállalkozásának regisztrációja már beküldésre került a regisztrációs felületen keresztül (tehát beküldött, hiánypótlás alatti vagy elfogadott státuszú és rendelkezik regisztrációs azonosítóval), de időközben az a döntés született, hogy mégsem kíván vállalkozásával regisztrált kivitelezőként/tanácsadóként részt venni az Otthonfelújítási Programban.

Ebben az esetben regisztrációjának archiválását cégszerűen aláírt kérelemben tudja kezdeményezni, amelynek tartalmaznia kell a regisztrált vállalkozás nevét, adószámát és öt betűből, valamint öt számjegyből álló regisztrációs azonosítóját. Az archiválási kérelmet kivitelezői regisztráció esetében a kivitelezoiregisztracio@emi.hu, tanácsadói regisztráció esetében a tanacsadoiregisztracio@emi.hu e-mail címre szükséges megküldeni.

Tájékoztatjuk, hogy az ofp.emi.hu oldalon a „Tájékoztatók, segédletek” pontban elérhető az ÉMI Nonprofit Kft. által készített archiválási kérelem minta.

EKR kötelezettként vagy vele egy vállalatcsoportba tartozó első jogosult várományos szervezetként szeretnének regisztrálni, és a hitelesített energiamegtakarítás keletkeztetés érdekében végeznek tanácsadást az Otthonfelújítási Programban. Bárki lehet első jogosult, nem csak EKR kötelezett a tanácsadói regisztráció során, amely vállalkozás HEM keletkeztetést szeretne végezni.