Weboldalunk az Adatkezelési tájékoztatóban leírt, működéshez szükséges sütiket használ, melyet az oldal használatával Ön elfogad. Rendben
EN YT In FB
A kereső mezőbe kiadott engedély vagy tanúsítvány
számát lehet írni...
A kereső mezőbe kérelmező, gyártó vagy forgalmazó
nevét lehet írni...
Az ÉMI hazai és nemzetközi projektei
Oldalainkon folyamatosan frissítjük a pályázatokkal kapcsolatos információkat.
További információk...
A kereső mezőbe tetszőleges kifejezést, például pályázat
számát vagy keresett nyertes nevét, stb. lehet írni...
A kereső mezőbe tetszőleges kifejezést, például problémakört
vagy termék típust, jogszabályi hivatkozást, stb. lehet írni...

Elvinnék a sérült fűtőelemeket

„Megkezdődik a kettes blokk pihentetőmedencéjében lévő, 2003-ban megsérült, 2006–2007-ben hermetikus tokokba helyezett üzemanyag elszállításának előkészítése” – jelentette be Hamvas István, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. vezérigazgatója.

Szigorú nemzetközi szabályoknak kell megfelelni ahhoz, hogy elszállíthassák a 2003-ban meg-sérült anyagot. Csak az engedélyek beszerzése után tehetik szállítókonténerbe a sugárzó anyagot tartalmazó tokokat. Elvileg a kiégett fűtőelemek átmeneti tárolójában is el lehetne helyezni a sérült fűtőelemeket, ám a paksi atomerőmű vezetése úgy véli, az a legjobb megoldás, ha elszállítják. A hazai energetika 1993-ban elfogadott stratégiája is azt mondja ki, hogy idehaza tároljuk a kiégett fűtőelemeket, de fenntartjuk az elszállítás lehetőségét is. A Népszabadság információi szerint várhatóan Oroszországba szállítják a sérült fűtőelemeket.

Tíz éve, 2003. április tizedikén történt az erőművi baleset, amelynek megoldását, felszámolásá-nak idejét sokáig még maguk a paksi szakemberek sem tudták. Előbb 8–12 hónapot mondtak a munka elkezdésére, végül három és fél évet kellett várni.

A hibát az okozta, hogy a rosszul tervezett tisztítótartályban lévő harminc fűtőelem – összesen 3,6 tonna sugárzó anyag – hűtése leállt, a túlhevült anyag szétesett. Hosszas előkészítés után a nagyobb fűtőelemdarabokat, illetve a tartórácsokat hermetikusan záródó tokokba tették. A munkával nem siethettek, hiszen a világon egyedülálló problémát kellett úgy megoldani, hogy közben az atomerőmű blokkjai működtek. A tartály alján lévő port egy speciális porszívóval összegyűjtötték, és szintén tokokba tették.

Szerző: Ö.Z.
Forrás: Népszabadság - 2013. 02. 09. (2. oldal)

Kapcsolattartó

Ügyfélszolgálat
Telefon: +36 26 502 300
E-mail: info@emi.hu

Partnereink, támogatóink

Gazdaságfejlesztési Minisztérium Magyar Mérnöki Kamara Blaue Lagune ZAG ITB CIB UEAtc EOTA WFTAO Európai Hulladékcsökkentési Hét Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége ENBRI EGOLF ECTP Centre National de l’ingénierie de la Construction EPIC/CNIC Covenant of Mayors for Climate & Energy BorsodChem Szentendre Miskolci Egyetem Miniszterelnökség BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
Magyar Mérnöki Kamara Blaue Lagune ZAG ITB CIB UEAtc EOTA WFTAO Európai Hulladékcsökkentési Hét Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége ENBRI EGOLF ECTP Centre National de l’ingénierie de la Construction EPIC/CNIC Covenant of Mayors for Climate & Energy BorsodChem Szentendre Miskolci Egyetem Miniszterelnökség BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdaságfejlesztési Minisztérium
Blaue Lagune ZAG ITB CIB UEAtc EOTA WFTAO Európai Hulladékcsökkentési Hét Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége ENBRI EGOLF ECTP Centre National de l’ingénierie de la Construction EPIC/CNIC Covenant of Mayors for Climate & Energy BorsodChem Szentendre Miskolci Egyetem Miniszterelnökség BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdaságfejlesztési Minisztérium Magyar Mérnöki Kamara
ZAG ITB CIB UEAtc EOTA WFTAO Európai Hulladékcsökkentési Hét Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége ENBRI EGOLF ECTP Centre National de l’ingénierie de la Construction EPIC/CNIC Covenant of Mayors for Climate & Energy BorsodChem Szentendre Miskolci Egyetem Miniszterelnökség BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdaságfejlesztési Minisztérium Magyar Mérnöki Kamara Blaue Lagune