Az ÉMI a lakosság felé nyit az idén szolgáltatásaival, így célcsoport-köre kibővül. Ez a lépés arra készteti a Társaságot, hogy egyrészt átgondolja és korszerűvé tegye eddigi kommunikációs felületeit, másrészt kibővítse arculati eszköztárát.
A feladat érinti a vizuális felületeket és a tartalomszolgáltatás stílusát, formáját is: így a digitális platformokat, a nyomtatott eszközöket és a márkahordozó felületeket egyaránt.
Most jó alkalom kínálkozik arra, hogy az ÉMI önmagát – helyét, szerepét, küldetését, stílusát és hangvételét – újrafogalmazza, majd ezeket korszerű, előremutató nyelvezettel és eszköztárral formába öntse, megszólaltassa. Szándékunk, hogy ez a lépés egyszerre hasson kifelé és befelé; emelje az ÉMI státuszát ügyfeleink előtt, és inspirálóan hasson munkatársaink körében.
Kommunikációs rendszerünk újratervezése átgondolt, mindenre kiterjedő, többlépcsős munkát igényel. Ennek a folyamatnak az első lépését tettük meg eddig: megszületett az arculat „szegletkövét” jelentő logotípia, amelyről ebben a cikkben számolunk be röviden, valamint néhány képben ízelítőt adunk a logotípia megjelenési lehetőségeiből.
Az ÉMI-vel kapcsolatos legfontosabb szempontok, amelyek, mint evidenciák, a „ceruzánkat vezették” – és amelyeket tudatosan és határozottan képviselnünk kell a további kommunikációtervező munka során is – a következők:
Ezek a szerepkörök pozitív társadalmi elvárásokat vonnak maguk után, mint például objektivitást, pontosságot, kiszámíthatóságot, mérhetőséget, egyértelműséget és pártatlanságot. Jellegét tekintve pedig azt várják az ÉMI-től, hogy legyen erőteljes, tekintélyparancsoló, lényegre törő, tiszta és gyakorlatias. Ezek tehát a szervezet elválaszthatatlan attribútumai.
Ugyanakkor negatív sztereotípiák is léteznek, amiket szeretnénk elkerülni: bürokrácia, részrehajlás, lassúság, korszerűtlenség, megkerülhetőség.
Az ÉMI megjelenésének tervezése során törekszünk a vizuális közérthetőségre és a gyors felismerhetőségre, hogy értékeinket könnyen befogadhatóvá tegyük.
Ezen szempontok figyelembevételével olyan tervet dolgoztatunk ki szakemberek bevonásával, mely az építőipar karakteréhez közel áll: erőteljes, szikár és lényegre törő, továbbá klasszikus belső arányrendszert hordoz, összhatása pedig mérnöki pontosságot és strukturált, rendszerelvű gondolkodást vetít elénk. Ugyanakkor a laikus közönség számára is világosan mutatja az ÉMI elsődleges szerepkörét, amely nem más, mint épített környezetünk minőségének biztosítása, az anyagok és termékek műszaki vizsgálata és tanúsítása által.
A logotípiával együtt megszületett új jelmondatunk, amely tömör és célratörő: A MINŐSÉG MÉRHETŐ.
Új vizuális és kommunikációs eszközeink folyamatos szolgálatba állításával minden munkatársunk és ügyfelünk munkáját szeretnénk segíteni.